Domo-kun Cute
Cikyuyu : Kamera.Vespa.Novel
Banjir melanda di tahun baru 2013
Jan 1, 2013 • 11:12:00 PM • 0 comments

Selamat Tahun Baru 2013 

hari ini dah masuk tahun baru , bermula episod tahun baru kan ? semua orang duk update status

ye ye tahun baru 2013 -- usai mengeliat mata dek masuk tahun baru . Normally kan ??
bukan orang lain,termasuk aku jua yerk.
duk wat status bagai dengan jiwa baru . 

bersungguh - sungguh .

namun,
disebalik masuk tahun baru -- jap nak refresh kepala otak 
sekolah aku banjir untuk kali ke-2 
bak kata ; gelombang kedua bermula di Pantai Timur.

ohh -- sekolah ku ! (jerit kuat-kuat keluar anak tekak)
semalam , dalam duk hujan renyai - renyai 
ambik langkah berjaga-jaga yerk -- selamatkan harta benda awam yang menjadi sebahagia pembilang hak kerajaan. 
Jaga
simpan elok-elok atas dasar , hanyut boleh bawak sakit otak minda bagai gak nie kan??

Haishhh -- 


Jan 01 , 2013 -- Sekolah Kebangsaan Tengku Ampuan Intan
gambar di atas jam 1.30 t/hari 

Nie lah sekolah kesayangan aku , tempat aku bekerja selama 5 tahun . \
Dalam masa 2 minggu , tenggelam banjir 2 kali -- ulangan 2 kali yer .

Alhamdulillah
nasib barang-barang yang berharga sudah tersimpan rapi tanpa masalah. 
terima kasih mereka yang membantu , terutamanya : kawan-kawan 
JPAM Hulu Terengganu dan sebahagianya warga SK Tengku Ampuan Intan.


Di awal jam 0730 pagi , air semakin lama semakin dalam . awal pagi lagi 2?? 
Bukan omong kosong , kalau tidur tak sedar diri kat sekolah nie , 
bukan barang-barang jer yang hanyut??
bermakna dengan kau sekali kena hanyut air ya ba. --- haish!




Tengok tuh , tengok air laju jer masuk kawasan sekolah kan??



Wuuuu , kawan-kawan kat facebook kata 

" sekolah saya leh jadi waterpark doh "

kebiasannya, apabila tiba musim hujan tanpa henti . beginilah ??
Tiada apa yang boelh membantu , sudah menjadi lumrah kehidupan kami warga sekolah.
Selama aku duk bekerja 5 tahun kat sini , banjir tahun nie memang membawa tenaga keras.

walauapapun , kami warga sekolah tetap berjuang untuk pembukaan tirai sekolah pada tahun 2013.
InsyaALLAH , harap tiada halangan untuk kami memulakan sesi persekolahan.
Terima kasih pihak JPNT memberi cuti berganti kepada warga sekolah.

esok ,
02 Jan 2013

ops cuci sekolah bermula , yeay yeay 


untuk lepaskan jiwa , gambar di tahun baru.

kata aku " katang " 

HAHA -- gelak sawan jiwa sekarang , walaupun hati berkata aku tengah mental menangis

plus , got missing someone . capital z yang kurang kasih sayang 

well ??

cilakak punya hati sekarang nie , puhh puhh 

terima kasih sekalian


PASTFUTURE
Supergirl
Cikyuyu
DEC 14 . 1988
terengganu
INSTAGRAM
TWITTER
FACEBOOK


“Ya Allah, jadikanlah daku dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman dan gembirakanlah daku dengan kekayaan sehingga memperolehi seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya.”


" Andai satu hari nanti , inginku terbang ke PARIS " itu hanya MIMPI "  
Kata itu ??

Belajar menjadi ikhlas. Ikhlas itu adalah rahsia awak dan Allah sahaja. Tidak ada seorang pun di dunia ini yang dapat membuktikan dengan kata-kata yang dia benar-benar ikhlas melainkan dengan hatinya yang reda. - Bern (Blues Amni)