Domo-kun Cute
Cikyuyu : Kamera.Vespa.Novel
Apa NURUL BADIAH ??
Aug 16, 2011 • 11:00:00 AM • 0 comments






Salam 1 Malaysia kalian . ehh ? dah berapa hari aku rasa tak menaip dan menaip . 
kentu rasa tangan nak menaip , nak memerah otak yang dah tepu . Eceh ! bulan pose banyak jer adegan dan kejadian yang tak seberapa nak menjadi . Masalah lak macam dah nak stop muncul kembali , dalam kepala dah ON/OFF . Tak pe lah , bersabaran sahaja OK cikyuyu ! 

* hati aku luluh sejenak , biar lah apa yang terjadi menjadi ingatan * 

Dah 5 hari yang berlalu , dah hari ke berapa aku nak cerita kan? Minggu lepas bertarikh 11/AUG/2011 hari kejadian KHAMIS . Saat-saat genting dalam kepala tak tahu nak pergi berbuka kat mana ? Yeah!
sok sek sok sek , budak kembar dalam perjalanan pulang ke rumah , aku suruh dia datang rumah ajak berbuka sama . bajet nak pergi buka kat pejabat JPAM Hulu Terengganu kerna pada hari itu , rakyat jelata anggota di ajak berbuka puasa kat pejabat . Beli dan bawak sendiri makan kat pejabat . Baiklah !

Saat jam merapati pukul 5.30 petang , ketika itu si kembar baru pulang dari 
pejabat JPAM TERENGGANU.
mereka berdua dah jadi ASTP sana dah , bagus kan??
* aku merapu cakap kosong , diam lah ! *
Kalau manusia 2 orang nie datang , al-maklum bernama si kembar memang hancur kepala aku nak decide yang mana 1 nak pergi berbuka kan?? yerla , dorang memang ikut cakap aku jer nak pergi mana , nak pergi pejabat ?? nak pergi buka kat town ? 
pilihan demi pilihan ? nak ke tak nak ? nak pergi ke tak perlu ?

ehhhhhh , tak payah pergi pejabat . jum kita buke bando ari nie , nok dop ??


apabila kembar berkata , hanya perkataan " ORAIT " jer kepala aku . HAHA 
tuhlah susah jiwa kalau dah jumpa adik-beradik wat kepala aku kusut setiap masa ,
 setiap saat , setiap waktu dan sepanjang hidup . 
Zaappppppss , kereta proton wira kepunyaan arwah ayah si kembar meluncur laju ke town / Taman Syahbandar . Kelajuan kereta teramatlah memahami jiwa apabila di bulan puasa nie kan. Semua orang berpusu-pusu ke bazar ramadhan . 
Mencari keperluan makanan untuk berbuka puasa .
Alhamdulillah , rezeki orang berniaga bertambah kan di bulan puasa nie . AMIN

* ketika di MYDIN MALL , berhenti ambik kawan si kembar bermaksud di sini ;
kawan kekaseh hati , HAHA *

Jam di tangan aku sudah 6.45 petang , argh!! jalan jem dan jem di tengah bandar terengganu . Tak sehaluan jiwa aku time tuh. Dah lah makanan tak beli lagi , dengan ramai orangnya . Ades! pleaseeeeeeeeeeeeeeee..
Aku dah wak muka , confirm kalau si kembar dah masak perangai aku . Kalau aku lapar , mesti muka aku jadi lain . Tiba-tiba diam dan tak cakap dah dengan orang . HAHA aku memang begitu kot .

* masuk bazar duk berkepit dengan kembar, malas nak bagi 
aweks comey bagi laluan kat kembar *
HAHA
macam siotttt jer kan , aku kalau dah duk dengan kembar .Semua boleh jadi , ??
jadi aweks , jadi kakak , jadi adik.
dua-dua aku sapu , sekejap aku berpimpin tangan dengan abang , 
lepas tuh aku dengan adik lah .
kalau orang perasan, mesti die cakap aku nie GILA 

Dummmm Dummmm !!!
Buka poseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee , nyummmmm!
* dah malas nak cakap banyak : beli ayam percik tak sedak jawap KAMI  *

Mesej berbunyi dari adik kesayangan aku : NASUHA SUHADA

" kak yu , ha ade kat lampu nie . "

Aku hold dulu mesej adik aku tuh , jap lagi aku terjah lah . 

Jeng-jeng , percarian bermula dan tiba-tiba aku dengar ada orang panggil nama aku .

>>>>> Kak yuuuuuuuuuuuuuuuu <<<<<<

Opppps , nampak budak comey 2 dengan aweks-aweks comelan ! Tapi kan tapi kan?? Wat aku sangat teruja dan hampir nak putus kepala. Ya ALLAH!!!


Haaaaaaaaaaaaaaaaa.. Ya ALLAH ! 
macam aku tak percaya lak . Ehh , Kak NURUL BADIAH lak !!
Ambik ko , peluk cium mesra gitu . Time tuh lak , orang baru je abes berbuka . Bak kata adik aku tuh, NASUHA SUHADA macam artis . Kamera berklikkk . Klikkkkk ! Cahaya menyerlah sekejap kat Padang Syahbandar tuh kan . Amboi.. Amboi... Kalau dah jumpa lanse kamera nie , tak ingat dunia dah kan kan kan? Semua mahu berposing meradang . 


Lihatlah ;





Semua wak muka comey kan ??? Ades! sentap tak aku ambik pic nie ???

Blogger comey tuh ; Kak nurul badiah & adik nasuha suhada

dan lagi 


Bersama Kak Dhia , comey kan kakak nie ? kenal dia pun mase g outing dengan 
Group PhotoG - REPUBLIKAKIFOTO 
dekat sekayu ari tuh.


Adik sayang ku nie , Nasuha Suhada
SUMPAH ! aku suka tengok pic nie , suka dan suka sangat-sangat!
Nampak kemesraan aku dengan dia kan .
Ya ALLAH ! Terima Kasih di atas segala pertemuan yang engkau 
hadirkan dia untuk aku .
Semoga ukhwah kami kekal untuk selamanya .




Dan sekian terima kasih , mintak-mintak hari lain leh jumpa lagi kan ??

Walau bagaimana pun , KAK NURUL memnag sporting gila ! Mana ade sombong pun , Sapa cakap dia sombong ? Meh sini aku baling batu kat kepala.


. the end .

Labels: , , ,



PASTFUTURE
Supergirl
Cikyuyu
DEC 14 . 1988
terengganu
INSTAGRAM
TWITTER
FACEBOOK


“Ya Allah, jadikanlah daku dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman dan gembirakanlah daku dengan kekayaan sehingga memperolehi seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya.”


" Andai satu hari nanti , inginku terbang ke PARIS " itu hanya MIMPI "  
Kata itu ??

Belajar menjadi ikhlas. Ikhlas itu adalah rahsia awak dan Allah sahaja. Tidak ada seorang pun di dunia ini yang dapat membuktikan dengan kata-kata yang dia benar-benar ikhlas melainkan dengan hatinya yang reda. - Bern (Blues Amni)