Domo-kun Cute
Cikyuyu : Kamera.Vespa.Novel
Syukran , Kamu Ke Tanah Suci...
Jul 30, 2011 • 5:41:00 PM • 0 comments




* ramai orang cakap muka kami sama ? adik beradik *
Dia adalah sebahagia : FAMILY GILA-GILAANKU !! <3



Alhamdulillah , Syukur ke hadrat illahi . Masih lagi aku mencelik mata . masih lagi aku mengagahi tangan untuk menaip. Kalau ada jiwa mahu menaip , beginilah . Teremosi ! 


* Termenung , usah kau bergembira *

Segala puji bagi Allah Tuhan pentadbir seluruh alam. Selawat dan sejahtera semoga dilimpahkan ke atas junjungan besar Nabi Muhammad yang semulia-mulia pesuruh-Nya, serta ke atas keluarga dan sekalian sahabat-sahabatnya. 

Ya Allah, wahai Tuhan kami, hidupkan kami dengan iman, matikan kami dalam iman, serta masukkan kami ke dalam syurga bersama-sama iman. 

Ya Allah, ya Tuhan kami, ampunilah segala dosa kesalahan kami dan dosa-dosa kesalahan kedua ibu bapa kami, serta kesihanilah kedua ibu bapa kami sebagaimana mereka berdua mengasihani kami semasa masih kecil. 

Ya Allah, akhirilah umur kami dengan kesudahan yang baik dan janganlah kiranya Engkau akhirkan umur kami dengan kesudahan yang tidak baik. 

Ya Allah, ya Tuhan kami, janganlah kiranya Engkau pesongkan iman kami sesudah Engkau kurniakan kepada kami petunjuk. Anugerahilah kami rahmat kerana sesungguhnya Engkau Maha Pengurnia. 

Wahai Tuhan kami, kurniakanlah kepada kami kebaikan di dunia ini dan juga di akhirat, dan peliharalah kami daripada azab neraka. 

Semoga Allah mencucuri rahmat dan sejahtera ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan ke atas seluruh keluarga dan sahabat-sahabat baginda. Dan segala puji itu tertentu bagi Allah, Tuhan pentadbir seluruh alam.


Yes , semalam ! Aku menangis dek insan ini menyuarakan ingin ke Tanah Suci . 
SUMPAH , aku tak tahu apa cerita sebelum keberangkatannya . Tuhan menjemputnya . 
yang aku mampu berkata : Ya ALLAH , syukur ! Bila lah saat itu ??
 Aku ke sana ?


* air mata ku mengalir laju , menahan sebak *


Aku ingin jua ke sana jua , Lagi lagi aku menangis . 


* cerita kembali , 


Dan semalam ketika aku berada di pejabat                                        JPAM HULU TERENGGANU



untuk minggu terakhir latihan sebelum kedatangan puasa esok lusa . Yap !
Dek melarikan diri sejenak , aku terpandang kereta pesona merah melucur ke pejabat . Disaat itu ,
aku pangkir kan motor di depan kedai roti canai ( baru nak bekpes )
Hati memanggil untuk pusing ke pejabat kembali , STOP !
Aku ketuk pintu kereta , Wahh!!! 


IDA : " Kakyu , orang nak g Mekah !! "
AKU : " haaa , ye dop?? Biar betui... seyes?? "
IDA : " yer kak yu.... " * diam *
AKU : diam... takkala itu : hatiku sebak !!




SUMPAH !! Aku mahu ke sana jua . Ya ALLAH !! 
T__________T


si kembar aku aka NURILA YUHIDA ( ida )
Dia , kembar aku . 
ADIK kesayangan :P
Seorang anggota JPAM 
Seorang yang gila-gila ( nakal , yes )








Maafkan kakak mu ini ,
entry ini juz untuk share sahaja atas pemergianmu ke tanah suci , 
bukan menunjuk-nunjuk.




Kini , dia sudah ke sana ? bagaiman dengan aku ?
InsyaALLAH ! 

Ida , doakan kakak mu menyusur jua mengikut langkah mu ke sana .


Kami di sini sentiasa mendoakan kamu dapat menunaikan ibadah umrah 
di samping kesihatan yang baik dan dapat menjalankan 
ibadah puasa dengan sempurna
InsyaALLAH :)

Labels: , ,



PASTFUTURE
Supergirl
Cikyuyu
DEC 14 . 1988
terengganu
INSTAGRAM
TWITTER
FACEBOOK


“Ya Allah, jadikanlah daku dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman dan gembirakanlah daku dengan kekayaan sehingga memperolehi seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya.”


" Andai satu hari nanti , inginku terbang ke PARIS " itu hanya MIMPI "  
Kata itu ??

Belajar menjadi ikhlas. Ikhlas itu adalah rahsia awak dan Allah sahaja. Tidak ada seorang pun di dunia ini yang dapat membuktikan dengan kata-kata yang dia benar-benar ikhlas melainkan dengan hatinya yang reda. - Bern (Blues Amni)